خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 08:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
دشتی اردکانی در جمع کتابداران اردکانی مطرح کرد:

پیگیری مطالبات کتابداران اردکانی از طریق وزیر ارشاد و دبیر کل کتابخانه‌های عمومی

نماینده مردم اردکان در مجلس، در جمع کتابداران حوزه انتخابیه خود تاکیدکردکه مطالبات این قشر را از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کل کتابخانه‌های عمومی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی به مناسبت هفته کتاب در جمع کتابداران اردکانی که به منظور بررسی مشکلات آنان با حضور «پایدار» مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران شهرستان، اظهار کرد: موضوع اصلاح قانون کتابخانه ها در کمیسیون فرهنگی تصویب شده و قول ریاست مجلس را برای طرح آن در صحن اخذ شده است و امیدواریم مسائل عمرانی کتابخانه‌ها تا معیشتی کتابداران با تصویب این طرح، مرتفع شود.



نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: قطعاً مسائل و دغدغه‌های کتابداران شهرستان را در نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کل کتابخانه‌های عمومی یادآور خواهیم شد و موضوع اصلاح قانون کتابخانه‌ها برای طرح در صحن به ریاست مجلس پیگیری خواهیم کرد.



دشتی اردکانی عنوان کرد: بندی در حمایت از کتابدارها در قانون برنامه هفتم بودجه، طی هفته گذشته منظور کردیم و خوشبختانه با 72 درصد آرای نمایندکان مجلس مصوب شد.



وی کتابداری را یک هنر و فن خواند و گفت: کتابخانه‌ها مرکز راهبردی مبادله فکری جوانان هستند لذا باید جایگاه کتابداران را از دید اجتماعی به مرتبه بالایی در جامعه ارتقا دهیم و فرهنگ احترام به کتابداران و جایگاه آنها را ترویج کنیم.



نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: کتابداران در جمع دانشمندان آینده کشورمان جا دارند و قطعاً در موفقیت نسل آینده شریک هستند و ما نیز تلاش داریم که وضع معیشتی و مشکلات آنها را به هر نحو برطرف کنیم.



وی فعالیت کتابداران و بخشهای اداری اردکان را با توجه به رفاه نسبی کارکنان بخش صنعت به نوعی جهاد در راه خدا دانست و اعلام کرد: البته بیانیه‌ای در باب تجلیل از نهاد کتابخانه‌های عمومی در سامانه مجلس بارگذاری شده که پس از امضای نمایندگان مجلس به ریاست محترم جمهور اعلام خواهد شد.



وی خاطرنشان کرد: اردکان همواره به عنوان شهری علمی و فرهنگی شناخته میشود لذا باید در کنار مسائل دیگر، ظرفیت فرهنگی این شهرستان حفظ شود و در این راستا ساخت کتابخانه و موزه مرکزی اردکان را در زمینی به وسعت 20 هزار مترمربع به صورت منحصربفرد با ردیف اعتباری مصوب در دستور کار داریم که امیدواریم در هفته‌های آتی با حضور وزیر ارشاد آن را کلنگزنی کنیم.



دشتی اردکانی در حاشیه این نشست طی تماس تلفنی با «مهدی رمضانی» دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مشکلات کتابداران اردکانی را مطرح و از وی برای رفع این دغدغه‌ها قول مساعد گرفت.



رمضانی نیز در این تماس خطاب به کتابداران اردکانی، ضمن تبریک هفته کتاب به آنان، تاکید کرد: مجموعه مدیریتی نهاد کتابخانههای عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر دغدغه‌های کتابداران است و ریاست جمهوری نیز به این مسئله تاکید دارند و ریاست محترم مجلس نیز در این باره قول مساعدت داده‌اند که این وظیفه‌ی همکاران ما را دو چندان می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371584
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار